Klubbaktiviteter

Välkommen på hundcafé

Onsdag 15:e maj kl 14 – 16

Gott fikabröd och tillgång till träningshallen

Medlemsmöten 2024

Årsmöte måndag 12 feb Protokoll

Onsdag 29 maj
Onsdag 25 sept
Onsdag 4 dec

Välkommen att delta i SPÅRCUPEN den 4 maj, 19 maj och 1 juni.

Under tre helger träffas vi kl 10.00 vid hundspårets parkering där spåren lottas och spårpinnar delas ut. Sedan lägger vi spår åt varandra. Man kan delta vid ett, två eller tre tillfällen.

Spåren ska vara ca 300meter långa - 2 vinklar (det behöver ej vara som bruksprov appell- inga pinnar närmare än 15 m från vinkel).

• 5 poäng/pinne
  • 10 poäng/slutpinnen.

Man får lägga ihop sina poäng från de olika träffarna och det ekipage med flest poäng vinner. Priset delas ut vid årsmötet.

Ta med fika och något att sitta på – det är en sträcka att gå.

Max 8 deltagare. Först till kvarn gäller. Medlemskap i Hallsbergs brukshundklubb obligatoriskt.

Kostnad 30 kr per gång.  Betalas via swish på plats 123 326 22 76

Anmälan senast måndag samma vecka till viceordforande@hallsbergsbk.se

Hallsbergsmässan går av stapeln den 17 - 18 maj i Ishallen, Hallsberg.

Hallsbergs brukshundklubb kommer att ha en monter utanför ingången där vi kommer att visa lite av våra aktiviteter som vi pysslar med på klubben.

Vill du hjälpa till?

Planeringsmöte söndagen den 5 maj kl. 18.00.

Grillen kommer att vara tänd och det finns korv och bröd att köpa. (eller ta med eget)

Kan du inte komma den kvällen men har möjlighet att hjälpa till någon stund den 17/5 eller 18/5 så meddela mig:

ordforande@hallsbergbk.se